fbpx
מה זה UI UX? חווית משתמש

מה זה UI \ UX?

תוכן עניינים

UI = User Interface = ממש משתמש.
UX =User Experience = חווית משתמש.

שני מונחים אלו עשו מהפכה עיצובית בכל הקשור לעיצוב בכלל ועיצוב דיגיטלי בפרט. מהפכה, ובצדק, המשמעות מאחורי מונחים אלה היא שינוי התודעה לכיוון הנחוץ – המשתמש. כל עסק רוצה להיות רווחי, ובכדי להיות רווחי צריך שהלקוחות יאהבו את המוצר שלנו. UI UX זאת הדרך לעצב ממשקי משתמש וחוויות משתמש שיעזרו לנו לשמור על הלקוחות ולהשיג המלצות חמות על המוצר שלנו.

מה שונה עיצוב UI UX מעיצוב רגיל?

השוני בא לידי ביטוי בתכנון העיצוב ובמחשבה המבוצעת תוך כדי עיצוב האתר \ האפליקציה. מיכון שעיצוב אתרים ואפליקציות מעבירים את ביצוע הפעולות מנציגי שירות למשתמשי קצה יש צורך בפיתוח ממשקי משתמש נוחים. לפני העברת ביצוע הפעולות לצד המשתמש העיצובים היו “סטטיים”, וללא אפשרות לביצוע פעולות כך שלא היה צורך בתכנון ממשק משתמש ובתכנון חווית משתמש. בעיצוב פרינט הדגש יהיה על העברת מסר מהיר, בעוד שבעיצוב אפליקציה הדגש יהיה על זרימת הממשק ונוחות ביצוע הפעולות.

האם כל אתר חייב מעצב מומחה ל UI UX?

התשובה היא כן, אם אתם רוצים לקוחות מרוצים כדאי להיעזר במומחה בתחום חווית המשתמש. מומחים בתחום זה יתנו את הדגש המקצועי בכל הקשור לזרימת האתר, הדרך הנכונה להניע משתמשים לפעולה ולהגדיל את המכירות. בקצרה נגיד שהתשלום עבור מומחה לחוויית משתמש יחזור אליכם מהר מאד בצורה של לקוחות מרוצים והגדלת נפח המכירות האינטרנטיות. כמובן שינם אתרים שעוצבו ונבנו לא בוצעו אפיון וליווי עם מומחה לחוויית משתמש, בדרך כלל הסיבה לקח היא או חוסר תקציב או חוסר בפונקציות דיגיטליות באתר או באפליקציה. ככל שהאתר או האפליקציה מסובכים יותר כך כדאי יותר לקחת מומחה בתחום חווית המשתמש.

איזה תוכנות מתאימות לעיצוב UI UX?

תוכנות לעיצוב חווית משתמש מיועדות בדרך כלל לעיצוב אפליקציות. תוכנות כמו Adobe XD, ו FIGMA הם המובילות בתחום. הכלים הנחוצים לתוכנות לעיצוב חווית משתמש הם:
1. עיצוב מרובה חלונות וגדלים.
2. אפשרות לייצוא העיצוב לצוות המתכנתים.
3. אפשרות להנפשה \ הדמיית העיצוב למשתמש.

על ידי מימוש פונקציות אלה Figma ו Adobe XD הפכו למוביל בתחום ה UI UX.

מה המטרה של עיצוב UI UX?

המטרה של עיצובים מונחה חווית משתמש היא להגדיל מכירות, ליעל את ממשק המשתמש, לוודא שהלקוחות נשארים לקוחות שלנו, בקיצור להפוך את העסק שלנו לנעים יותר עבור הלקוחות. חשוב להדגיש שתמיד מדברים על עיצוב UI UX, אבל הוא נוכח בכל כך הרבה קשרים נוספים בעסק שלנו. תחשבו על זה חווית המשתמש יכולה להיות שיחה עם נציגי השירות, חווית נסיעה ברכב לפני רכישה ואפילו מכתב תודה אחרי הרכישה. עיצוב חווית משתמש נפוץ יותר מיכון שהוא אחד הכלים ליצירת ממשקים דיגיטליים.

איך חווית המשתמש יכולה להועיל לעסק שלכם?

עצתנו בנושא, היא אל תחשבו רק על עיצוב, חשבו על הלקוחות שלכם. הפכו את העסק שלכם לנעים יותר עבור הלקוחות והלקוחות שלכם יחזרו… ויביאו איתם עוד לקוחות! הפטנט הוא להיות מושלמים בכל מה שקשור לחוויית המשתמש, להגדיל את נפח העבודה ובשלב הסופי לגבות בהתאם. על ידי חווית משתמש מושלמת נוכל להגדיל את ההכנסות שלנו, איך? חווית משתמש איכותית בונה מוניטין ומיתוג עסקי שמצדיק מחירים גבוהים מהנורמה, זה פשוט על איכות לקוחות מוכנים לשלם יותר.

מה עושים בפועל בעיצוב עבור חווית משתמש?

עד עכשיו דברנו על העקרונות, אבל ככה זה נראה בפועל: נניח לרגע שיש לנו חנות אינטרנטית קיימת ואנחנו רוצים להגדיל את המכירות.
עבודה של מעצב חווית משתמש תהיה בעיקר באפיקים הבאים –
1. הבלטת הלחצנים החשובים בכדי לאפשר זרימה נכונה בפלטפורמה.
2. שימוש נכון בגדלי הטקסט והטפסים בכדי לאפשר הזנה נוכה ויעילה.
3. הנפשה של חלקים מסוימים בכדי לעזור בניתוב הזרימה.
4. אינפוגרפיקה בכדי לעזור למשתמש לקבל החלטות.

אלו רק כמה דוגמאות מעולם חווית המשתמש שעושים את השינוי ומעלים משמעותית את נפחי המכירה ושימור הלקוחות של חברות הייטק שונות.

מה מעצבים בזרת עיצוב UI UX?

עיצובי UI UX בדרך כלל הם עיצובים דיגיטליים, באופן טבעי יש צורך גדול יותר בממשק המשתמש וכך נוצרת גם האפשרות לייצר למשתמש חוויה סביב הפלטפורמה. עיצובי ממשק משתמש כמעט אף פעם לא יגיע למוצרי דפוס או מיתוג עסקי מיכון שיש פחות ממשק ללקוחות עם עיצובים שכאלו. כמובן שבתחומים מסוימים העבודה כולה מתרכזת בעיצובים לדפוס כמו – משחקי קופסא, הוראות הפעלה ועוד… אך מרבית עיצובי חווית המשתמש הם עיצובים דיגיטליים שמטרתם לבנות מוצר שמחליף עבודת פקיד \ איש שרות כזה או אחר.

לסיכום

בכדי להפוך את העסק שלכם למוצלח יותר אנו מציעים לכם לעסוק בעולם חווית המשתמש, גם באפיק העיצובי וגם באפיקים נוספים כמו חווית השירות. עיצוב UI UX יכול לאפשר לכם להפוך את המוצר \ הממשק שלכם לנעים יותר ובכך לתרום למיתוג העסקי שלכם. במידה ואתם לא מומחים בתחום, תוכלו להיעזר במומחים שלנו כדי לעצב את חווית המשתמש עבור הלקוחות שלכם. עיצוב ובניית אתרים, עיצוב אפליקציות, ועיצוב דפי נחיתה הם רק חלק מהשירותים שאנו נותנים. תוכלו ליצור איתנו קשר דרך דף צור קשר.

גאים להציג

הצלחות בתחום חווית משתמש

עיצוב ובניית אתר ביטוח