fbpx

איך מעצבים לוגו?

איך מעצבים לוגו?

תוכן עניינים

הדרך בה נעצב את הלוגו תשפיע רבות על המיתוג העסקי של החברה. נוכל לייצר שפה עיצובית מסוימת שתעלה פלאים את המכירות, אך טמון סיכון בתהליך זה, עיצוב לוגו שאינו עונה על צרכי החברה יכול לפגוע משמעותית ברושם הראשוני בשלב הראשוני, ובמכירות בשלב יותר מאוחר. מטרת הלוגו היא לתמוך בתחושות שנרצה לייצר בלקוחותינו. אנסה לתמצת את ניסיוני לכמה שלבים פרקטיים דרכם תוכלו לעצב לוגו יוצא מן הכלל לכל סוג של חברה.

השלבים המומלצים עלי:
1. שלב אפיוני – מציאת הבידול העסקי.
2. איסוף רעיונות.
3. סקיצות.
4. הצגת הסקיצות.
5. שינויים במידת הצורך.
6. הגשה ללקוח.

השלבים שתצטרכו לחשוף ללקוח:
1. אפיון.
2. פידבק.
3. שיפור.
4. הגשה.

שלב אפיוני – מציאת הבידול העסקי.

כל תהליך המיתוג שלנו הוא עבור יצירת בידול מפני המתחרים. אנחנו רוצים שיבחינו בשוני בינינו לבין המתחרים. הלוגו כמובן לא שונה מכל חלק אחר בעסק וגם הוא מבודל מפני המתחרים שלנו. בכדי לעצב לוגו שייצר את הבידול שהלקוחות שלנו חושקים בו נצטרך ראשית להבין במה העסק שלהם שונה מהמתחרים?

שאלות מומלצות לאפיון עיצוב לוגו מוצלח:

1. במה אתה שונה מאחרים?
2. איך השוני שלך בה לידי ביטוי בחוויית הלקוח?
3. למה העסק שלך עושה את מה שהוא עושה? למה אתה בתחום הזה?
4. אם העסק לא היה מוגבל במשאבים אילו שירותים הייתה רוצה להציע ללקוחות שלך?
5. מה התחושה שהייתה רוצה שלקוחות ייקחו איתם ביציאה מהעסק שלך?

שאלות אלו יעזרו לכם להבין טוב יותר מי עומד מולכם, מהם שאיפותיו, ומהם התחושות שירצה שהעסק יצור. זה הבסיס לתהליך.

איסוף רעיונות

תוכלו לאסוף רעיונות רבים משהייה או ביצירת מגע עם העסק שאתם מעצבים עבורו. הייתי ממליץ, במידה ומתאפשר, לצאת לטיול שטח קצר בבית העסק ולראות מה קורה שם. זה תמיד מעלה רעיונות רבים. בנוסף תוכלו פשוט להשתמש בעוזר המופלאה שלנו Google. פשוט רשמו את מקצוע העסק וקבלו רשימה ענפה של עסקים דומים. כך תוכלו לראות על מה מעצבים אחרים חשבו בתהליך עיצוב הלוגו וכמובן לשלול רעיונות שנתפסו על ידי חברות אחרות.

סיעור מוחות קצר יכול לעלות רעיונות רבים. אני אוהב לתמצת לכמה מילים את הערכים, היעדים, המוצרים, והאדם המוביל בעסק, ולאחר מכן לחבר באופן רנדומלי כמה מהם. כך אני יכול לחבר את הלוגו בצורה קלה ונוחה לעסק ועל הדרך לשפר את האפיון שבצעתי בשלב המקדים.

דרך מעניינת נוספת לקבל רעיונות מגוונים לעיצוב לוגו היא להיעזר בבינה מלאכותית. הכל על שיטה זאת אכתוב במאמר נוסף, אבל השיטה דיי פשוטה, הרעיון הוא להיעזר בבוטים שונים בכדי לקבל אפיון, עיצוב ראשוני, ואפילו עיצובים מורכבים שיוכלו לשמש כרעיונות נפלאים לביסוס ללוגו שאתם מעצבים.

סקיצות

בשלב הסקיצות חשוב לבצע סקיצות מעולמות שונים. כלומר נסו להיות כמה שיותר מגוונים בסקיצות שאתם מעצבים. סגנונות שונים, פוזיציות שונות של הלוגו, וכמובן צבעים שונים. על ידי יצירת סקיצות מגוונות תוכלו לתת ללקוח תחושה טובה איזה סגנון הכי טוב עבורו. כך תוכלו לקבל פידבק טוב מהו הסגנון המועדף וגם לנהל שיח רציני יותר על בסיס הסקיצות שיצרתם. במהלך עיצוב הסקיצות אני ממליץ לבנות כבר מראש התחלה של שפה עיצובית שתכלול: פלטת צבעים, פונטים, ואפשרות לנגטיב.

הצגת הסקיצות

ראשית חשוב להדגיש שהלקוח הוא לא בעל המקצוע, אתם בעלי המקצוע. פעמים רבות בעלי עסקים מבקשים שינויים ללוגו שלא בהיחרך מקצועיים ופוגעים בסופו של דבר בעסק שלהם. נסו להיות לטובת הלקוח, שקפו את החלטותיכם ואת הכוונות שלכם בכל סקיצה של הלוגו. תוכלו לעשות זאת על ידי הגשת הסקיצות עם סיפור סקיצה קצר. כמה מילים על הכוונה שלכם, למה בחרתם בעיצוב הלוגו הזה על פני אחר וכמובן למה אתם חושבים שעיצוב זה מתאים ללקוח.

המלצתי בנושא: קבעו פגישה מסודרת שמטרת להציג את הסקיצות, לעבור אליהם אחת אחת ולקבל את הפידבק הנחוץ בכדי להתקדם לעיצוב שפה עיצובית משלימה ללוגו. אל פגישה זאת אני ממליץ להגיע עם ההכנות שעשיתם, לא רק התוצר של הסקיצות ממש כל התהליך. האפיון הראשוני, מפת המחשבה שלכם, הרעיונות השונים שנסתם, דוגמאות של מתחרים (בכדי לשלול עיצובים מסוימים). פגישה שכזאת תציב אתכם בעמדה של מקצוענים בכל הקשור לעיצוב לוגו ומיתוג עסקי.

שינויים במידת הצורך

כמו שהזכרתי הלקוח אינו בעל מקצוע, בשביל זה אתם כאן! מכל הדגשים אליהם דברתם בחרו את הדרך הנכונה ביותר לבצע שינויים מתאימים ומקצועיים ללוגו. לאחר השינויים תוכלו להיכנס לסבב של הצגות ושינויים עד לקבלת תוצאה מקצועית, ואהובה על ידי הלקוח שלכם. את השינויים האלו אני נוהג לבצע בצורה יותר מהירה, שליחה של שינויים מהירים עם פידבקים קצרים בדרך כלל מקדמת את עבודת העיצוב וחוסכת זמן רב בעיצוב הלוגו הסופי.

חשוב לזכור, זהו הזמן החשוב ביותר, אומנם מרבית השינויים בלוגו בשלב זה אינם גדולים כמו שוני בין סקיצה אחת לאחרת, אך השינויים המינוריים יוכלו להקפיץ את איכות הלוגו וללטש אותו עד שלמות עבור הלקוח שלכם. חשבו קדימה על השימושים העתידיים של הלוגו, במידה ובעל העסק ישתמש בלוגו בגדלים קטנים חשוב לבדוק את איכותו בגדלים קטנים, התאימו את הלוגו למטרות אליו נועד.

הגשת הלוגו ללקוח

הלקוח מת מהתרגשות אה! איזה כיף! הגענו לרגע, לידה של לוגו חדש. תהליך מיתוג עסקי התחיל. אז מה חשוב כשמגישים את הלוגו ללקוח שלנו?
ראשית כדאי להקפיד להגיש את הלוגו בכל הווריאציות שהלקוח כנראה יצטרך, תגדילו ראש ותגזרו משמעויות זה יחסוך לכם זמן יקר בהמשך הדרך.
בנוסף אני נוהג להגיש את הקובץ הפתוח. את הקובץ אני מסדר בצורה הבא: לוגו, אייקון של הלוגו, לוגו בנגטיב, פלטת צבעים, פונטים לשימוש, וכמובן דוגמה לשימוש.

על ידי הכנת קבצים בצורה מסודרת והגשתם ללקוח נוכל לוודא חווית משתמש יוצאת מן הכלל, מקצועיות בתחום והבטחה דיי ברורה להמשך עבודה עם לקוחות שונים שהלקוח ימליץ להם עלינו. זכרו, זה האקסטרה מייל שכדאי לעשות – שוחחו עם הלקוח וודאו שיש הבנה ויכולת להמשיך את השפה העיצובית שהתחלתם לבנות.

לסיכום, בכדי לעצב לוגו יוצא דופן שיציג את הלקוחות שלכם בצורה ראויה חשוב לבצע הכנת אפיון מקיף, סקר שוק, לבצע תקשורת טובה עם הלקוח, וכמובן לחשוב קדימה על השימושים השונים של הלקוח בלוגו. זהו הבסיס לתהליך של עיצוב לוגו מוצלח. שמרו על כללים אלו ותוכלו להגיע לתוצאות מרהיבות ולקוחות מרוצים. במידה ואתם בפתח של תהליך עיצוב לוגו ואינכם בקיעים בנושא תוכלו להיעזר בשירותינו בכל הקשור למיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי. אנו בטוחים שהדרך שלנו ביחד תהיה נפלאה!

גאים להציג

הצלחות בתחום מיתוג ובידול עסקי