fbpx

כמה עולה מיתוג עסקי?

כמה עולה מיתוג עסקי?

תוכן עניינים

מיכון שכל עסק שונה אחד מהשני, בכל הקשור לשאלות על מחיר התשובות מתחילות להיות מסובכות. אבל אנחנו כאן בכדי להסיר את הערפל, במקרים “הסטנדרטיים” מיתוג עסקי יכול לנוע בין 3,500 ל 12,00 ₪. המחיר למיתוג עסקי בדרך כלל מורכב מכמה שירותים \ מוצרים מרכזיים – עיצוב הלוגו, מוצרי פרינט, מוצרי דיגיטל, וספר מותג. על ידי שירותים אלו בעלי עסקים יכולים ליהנות מחבילת מיתוג כוללת לעסק.

מה השוני בין עיצוב לוגו למיתוג עסקי?

שאלה נהדרת! השוני מתבטא בשפה העיצובית הנרקמת על ידי השירותים השונים. ספר המותג הוא התוצר הסופי אשר מגדיר את השימוש בשפת המותג, בעוד שעיצובים לפרינט ולדיגיטל יעזרו לנו לבסס את המיתוג העסקי שלנו בפני הלקוחות. כלומר עיצוב לוגו הוא הבסיס לשפה העיצובית שנרקמת בכדי להשיג מיתוג העסקי. גם המחיר בין השניים הוא משמעותי. עיצוב לוגו יעלה לכם בין 1,500 ל – 3,000 ₪ בעוד שמיתוג עסקי רק מתחיל ב 3,500 ₪.

האם המחיר קובע את איכות המיתוג?

כמובן שלא. אני חושב גם שהתשובה הזאת היא כמעט עבור כל שירות שתמצאו על הכדור שלנו (כדור הארץ), מחיר מוצר נקבע על ידי שני גורמים – צד נותן, וצד מקבל. אם צד מקבל אחד הסכים לשלם מחיר מופרך על עיצובים שונים זה לא אומר שאתם צריכים גם לשלם סכום כזה. המלצתנו בנושא היא לבחון את המקצועיות וטיב התוצרים שאתם מקבלים. בדקו את החברות השונות על ידי “גושפנקות” (תעודות) אשר מראות את טיב המוצרים. לחברות רציניות יהיה תיעוד של ההישגים הנדרשים, תהליך האפיון, העיצוב הראשוני, וכמובן היעדים שהושגו. בחינה קצרה תוכל לגלות לכם איזה חברה מבקשת מחיר גבוה שלא בצדק, ואיזה חברה היא מקצועית באמת.

פירוט מחיר המיתוג לחלקים

בכדי לעשות סדר בבלאגן נפרט כאן את החלקים העקריים אשר מרכיבים מיתוג עסקי היום, כך תוכלו להבין פחות או יותר כמה אמור לעלות מיתוג עסקי עבורכם.

עיצוב לוגו – 1,500 – 3,500 ₪
מוצרי פרינט – 350 – 700 ₪ למוצר (כרטיס ביקור, ניירת, מעטפות, הצעת מחיר, וכדומה…)
מוצרי דיגיטל – 250 – 1,500 ₪ למוצר (עיצוב פוסט, פילטר לאינסטגרם, תבנית לווידאו, עיצובים לאינסטגרם, חתימה למייל, ועוד…)
ספר מותג – 2,000 – 6,000 ₪ תלוי בחברה, ובעומק האפיון.

איך מתמחרים מיתוג עסקי?

תמחור מיתוג עסקי מושפע משלוש גורמים עיקריים –

1. גודל העבודה, ככל שכמות העבודה שנדרשת גדולה יותר כך גם המחיר.
2. לוח הזמנים, ככל שלוח הזמנים צפוף יותר כך המחיר גבוהה יותר.
3. מוניטין של נותן השירות, ככל שהמוניטין גבוהה יותר כך גם המחיר קופץ פלאים.

עלות מול תועלת

בשלב בחירת נותן השירות עלות מול תועלת היא חשובה מאד. ארחיב, במידה ואנחנו רוצים להקים חברה מובילה בתחום הסייבר, יש ברשותנו מוצר שעלה מאות אלפי שקלים ששולמו לפיתוח המוצר, ועכשיו אנחנו רוצים להשיק את המוצר עם מיתוג עסקי שיעשה את אפקט ה – “וואו”. ברור לכם, ולי שחברה שהשקיע מאות אלפי שקלים במוצר טכנולוגי לא תרכוש מיתוג עסקי בסכום מזערי, מיכון שהתועלת של מוניטין מוצלח פעמים רבות משתלמת. חברה עם מוניטין מוכח בתחום המיתוג העסקי יכולה לגבות סכום כסף גבוהה יותר וכנראה גם להביא תוצאות טובות יותר על פני חברה מתחילה בתחום המיתוג.

חשוב להדגיש שבכל הנושא של מיתוג עסקי והסתכלות כלכלית רחוקת טווח כדאי להשקיע במוצר טוב שיתרום לחברה שלכם לאורך שנים במקום להתפשר על מוצר ממוצע שכנראה שתחליפו בעתיד הקרוב.

כמה זמן לוקח להשיג מיתוג עסקי?

על פי הפרוש שלנו מיתוג עסקי הוא תחושה ולא מדד מדויק. כך שאין תשובה ברורה לכמה זמן לוקח להשיג מיתוג עסקי. מצד שני אנחנו כן יכולים להגיד שככל שהטמעת העיצוב תהיה מהירה יותר כך גם השפעתו על הלקוחות ועל המיתוג העסקי שלכם. אנו ממליצים לכם לשים יעד של כמה חודשים עד הטמעה סופית של השפה העיצובית בעסק שלכם. בזמן זה תוכלו לבחון עלויות עיצוב לוגו, שפה עיצובית ומיתוג עסקי בעסקים שונים. להתחיל תהליך מיתוג עסקי עם החברה שנבחרה, להדפיס את כל המוצרים הנחוצים ולהפיץ ללקוחות השונים שלכם.

כמה כדאי להשקיע במיתוג עסקי?

לדעתנו, ואנחנו מאד משוחדים, כל שקל שאפשר. אני רושם את זה לא מתוך כוונה להגדיל את נפח המכירות שלנו אלה מיתוך כוונה להגדיל את נפח המכירות שלכם. חשוב להדגיש שהכוונה היא לא רק לעיצוב הלוגו והשפה העיצובית אלה גם לשיווק שלהם. אחרי הכל מיתוג עסקי עבורנו הוא התחושות שנוצרות בקרב הלקוחות ולא העיצובים עצמם, כך שללא השיווק של המותג שלכם לא יהיו לקוחות שיוכלו להרגיש אותו.

מה עושים שאין לנו כסף להשקיע במיתוג?

מתפשרים, ומוצאים דרכים חלופיות לייצר אותו. מיכון שאין ברשותכם את היכולת לקחת בעל מקצוע עם מוניטין מוכח נציע לכם לעבוד לפי השלבים הבאים:
1. לימוד – למדו מהו מיתוג עסקי, איך חברות משיגות אותו ומה דרוש עבורכם להשיג את המיתוג העסקי שלכם. תוכלו ללמוד הרבה אודות מיתוג עסקי דרך ספריית המידע שלנו כאן.
2. אפיון המיתוג בעסק שלכם – מה תרצו שלקוחות ירגישו? מה הדברים שתרצו לשמוע על המותג שלכם?
3. בחרו בעל מקצוע זול אך מיומן – חפשו ברשתות החברתיות, בפייבר, ובמקומות שכישרונות צעירים יתחילו לפרסם בהם.
4. הפיצו את העיצובים השונים – פרסמו את העסק שלכם כמה שיותר וקבלו פידבקים.

לסיכום,
מניסיוננו מיתוג עסקי הוא דבר יקר, כלכלית ועסקית. יהיה לכם יקר מאד להשיג את המיתוג העסקי שלכם, זה יעלה לכם בכסף עבור מעצבים, אנשי שיווק, זמן עבודה של פגישות אפיון והכרת המותג, אך כאשר תכבשו את קהל היעד הדרוש המחיר הגדול עבור המיתוג העסקי פתאום יצטמק לעומת הפוטנציאל העסקי שטמון בלקוחות שמרגישים אהבה כלפי המותג שלכם. אנחנו כמו תמיד, כאן עבורכם לכל שאלה בנושא מיתוג ושיווק עסקי. אל תהססו להרים טלפון לכל שאלה בנושא.

גאים להציג

הצלחות בתחום מיתוג ובידול עסקי