fbpx
מה יותר טוב וויקס או וורדפרס?

מה ההבדל בין ויקס לוורדפרס? ומה יותר טוב עבורנו?

מה ההבדל בין ויקס לוורדפרס? ומה יותר טוב עבורנו?

תוכן עניינים

ההבדל המשמעותי ביותר שבא לידי ביטוי בין וויקס לוורדפרס הוא שבוורדפרס אפשר לתכנת תכנים נוספים ללא הגבלה בעוד שבויקס ישנו ממשק קיים ללא אפשרות עריכה כך שיש גבול מסוים להתאמה האישית בקוד. נשאלת השאלה האם אחד טוב יותר עבורנו מהשני? אז כמעט כמו כל הדברים בעולם, זה תלוי, בפעולות אליהם האתר יהיה אחראי, בעיצוב שנרצה, בממשק המנהל, בחיבורים העתידיים של האתר לפלטפורמות נוספות ועוד…

מיכון שלשני הפלטפורמות יש יכולות יוצאות דופן (לא סתם הם כל כך פופולרים), אדבר על מקרי הקצה שבהם בחירה בפלטפורמה לא נכונה עבורכם תעלה לכם ביותר.

ראשית נסביר קצת על כל אחד מהפלטפורמות

וויקס

וויקס היא חברה שמספקת שירותים שונים לעסקים, אחד מהם והעיקרי הוא פלטפורמה לבניית אתרים. העבודה עם בונה האתרים של וויקס היא דינאמית בטירוף ומאפשרת ליצור כמעט כל פרויקט שתוכלו לחשוב עליו. אך אם זאת מיכון שמדובר בעבודה מול ממשק בנוי של ויקס ישנם גבולות מסוימים שלא תוכלו לפרוץ. קשה במאמר שכזה לרשום מה הגבול המדויק כך שכל פרויקט יצטרך להיבחן באופן ייעודי. כמובן שתוכלו להתייעץ עם הצוות הנהדר של בונה האתרים שלנו שבקיע מאד בכל השטיקים והטריקים שיש לוורדפרס ולוויקס להציע לנו.

וורדפרס

וורדפרס הוא פרויקט קוד פתוח, למי שלא מכיר קוד פתוח כשמו כן הוא – כל אחד יכול להציע עריכה לקוד והמנהל יכול שלאשר או לא לאשר את השינויים. התוצאה של ממשק שכזה היא אפשריות עריכה לא מוגבלות. העבודה בדרך כלל נעשתה מבעוד מועד על ידי אדם או חברה אחרת ותונגש לנו בתור תוסף שנוכל להטמיע באתר. תוספים אלה זמינים דרך ממשק התקנה נוח וחלק רב מהם הוא בתשלום מסוים בכדי להשתמש ביכולתו המלאים של התוסף. מנסיונינו, נוכל להגיד שהמחירים לתוספים השונים משתלמים בזכות הזמן הרב שהם חוסכים.

מאפיין נוסף מעניין בפלטפורמת וורדפרס הוא עבודה מול תבניות. ישנם תבניות מוכנות שנוכל לרכוש ולהעלות. פעולה זאת תאפשר לנו לעבוד עם אתר פחות או יותר מוכן ונוכל לחסוך זמן רב בעיצוב, ובנייה. נורת האזהרה בשימוש עם תבניות היא שהתבניות באופן טבעי מתאימות אך ורק עבור הפעולה לשמם נועדו. כך שבמקרים מסוימים אחרי רכישת התבנית צצות הפתעות לא נעימות בצורה של חוסר התאמה לצרכים שלכם.(מה שיאלץ אתכם לשנות תבנית עם קשיחה עבה לשינויים)

באיזה מקרים תצטרכו לקחת מומחה בכדי להחליט?

כלל האצבע הוא: אם הרעיון לאתר שעולה בראשכם כנראה יכלול גם אפליקציה או גורם צד ג’ צריך לקחת מומחה שיעזור לכם באפיון התהליך. במקרים אלו יש צורך בתכנות ייעודי עבור רעיון מסוים שהוא רק שלכם. אתרי פלטפורמות בניית אתרים כמו וויקס ווורדפרס מאפשרים להגיע לתוצאות מדהימות אך אינם מתאימים לגילום רעיונות חדשניים. לרעיונות שכאלו בדרך כלל נחוץ איש מקצוע ייעודי שיפתח את התוכנה במיוחד עבור הרעיון שלכם.

איזה סוגי אתרים נוכל לבנות עם וויקס וורדפרס?

ישנם סגנונות רבים של אתרים שנוכל בקלות לייצר על ידי פלטפורמות אלו. דפי נחיתה, אתר תדמיתי, אתר סחר, אתר קטלוג, אתר ארכיון, אתר מדריכים \ קורסים, ועוד… הם רק קצה המזלג שפלטפורמות אלה מאפשרות לנו לבנות עם כלים בנויים מראש. לדוגמה, ידעתם שוויקס כולל בתוכו אפשרות לבניית הזמנת כרטיסים לעולמות ואירועים? מגניב! נכון? כלומר כמעט כל סוג אתר תוכלו לבנות עם אחת מהפלטפורמות האלו.

מה יותר טוב וויקס או וורדפרס?

אנחנו נמנעים לתת תשובה מאד נחרצת מיכון שהנושא מורכב. אך אם נהיה חייבים לקבל החלטה סופית לבחירה בין אחת מהפלטפורמות, היינו בוחרים בפלטפורמת וורדפרס. הסיבות העיקרית הם הגיוון הרחב של התוספים, ותשתית הקוד הפתוח. על ידי קוד פתוח תמיד נוכל לבצע שינויים באופן עצמאי. מצד שני בוויקס במקרה קיצון בו החברה נסגרת נוכל למצוא את עצמנו בלי אמא ואבא לאתרים השונים שבנינו. אם זאת נוכל להגיד שויקס טוב יותר בקריטריונים מסוימים כמו הזמנת אירועים. ממשק הניהול, והתממשקות קלה יותר עם פלטפורמות צד ג’.

כמה עולה לאחסן אתר וויקס וכמה אתר וורדפרס?

אתרי וורדפרס תוכלו לאחסן אצל כל חברת אחסון אתרים, המחירים ינועו לפי גודל אחסון, חוזק האחסון ופרמטרים נוספים כמו אחסון שיתופי או פרטי. ככל שמספר הכניסות, והאתר יהיה כבד יותר כך תצטרכו לשלם על אחסון יקר יותר שיעמוד בלחץ שנוצר. בוורדפרס מדובר על סכום של בין 12 ₪ – 90 ₪. בוויקס מצד שני תוכלו ליהנות מחבילה אחת שכוללת את כל כמות הכניסות ככה שאם אתם מתחננים צפי של כניסות לא נורמליות אולי שווה להתאים את האתר לניהול דרך וויקס. המחיר לפתפורמת וויקס הוא מחיר דיי מקובע והיום הוא מתחיל ב 67 ₪ ועולה עד 200 ₪ תלוי במסלול בו בחרתם.

מחירי אחסון:

וורדפרס – 12 ₪ – 90 ₪. (כמו שהזכרתי המחיר עולה עם איכות השרת)
קישור לרכישת אחסון – https://vrlps.co/dlumkxq/cp
וויקס – המחיר מתחיל ב 67 ₪ ועולה עד 200 ₪ תלוי במסלול בו בחרתם.
קישור לדף המחירים של וויקס – https://manage.editorx.com/premium-purchase-plan/dynamo

לסיכום, ככלל במידה והאתר הוא אתר פשוט שני הפלטפורמות יוכלו להתאים לצרכים שלכם, אך במידה והאתר מורכב יותר ודורש אפיון מיוחד נמליץ להתייעץ עם מומחה בנושא. אנחנו כמובן כאן עבורכם לכל שאלה בנושא עיצוב ובניית אתרים, נוכל לסייע בעיצוב, הקמה, בנייה, ומעבר בין הפלטפורמות השונות.

גאים להציג

הצלחות בתחום עיצוב ובניית אתרים

עיצוב ובניית אתר ביטוח
ד"ר ריינה אתר מומחה לכלי דם