fbpx

איך לכתוב תוכן לקידום אורגני?

איך לכתוב תוכן לקידום אורגני?

תוכן עניינים

יש כמה שלבים פשוטים לכתיבת תוכן לקידום אורגני:
1. בחירת שאלה למענה
2. מענה מהיר על השאלה בה עוסק התוכן
3.הוספת תוכן רלוונטי למתעניינים בשאלה זו
4. קישור לתכנים קשורים באתר או באתרים אחרים
5. עזרים ויזואליים
6. קריאה על ידי מנועי החיפוש.

שלבים אלו עוזרים למקד את כתיבת התוכן ולהעביר אותו בצורה יעילה מאד לקוראי האתר. חשוב להבין שגוגל כמו כל נותן שירות אחר רוצה לתת למשתמשים שלו את השירות הטוב ביותר, כך שלירות מילות מפתח לכל עבר לא בהכרח יביא לנו את התוצאה הרצויה.

בכדי להיות מדורגים במקומות גבוהים יותר בגוגל אנחנו חייבים לכתוב תכנים איכותיים.
תכנים שיתנו מענה אמיתי ללקוח, ירחיבו את אופקיו, ויאפשרו למשתמשים שלכם להנות מהביקור באתרכם.

בחירת שאלה למענה

השאלות שנרצה לענות אליהם הן שאלות מקצועיות שבדרך כלל משתמש חדש בתחום לא ישאל. הסיבה לבחירת שאלות אלה על פני אחרות היא שנפח החיפוש שלהן קטן, כמות המתחרים איתם נתמודד לא גדולה כך שנוכל לבסס סמכות לתחום מסוים בעזרת שאלות מסוימות בלבד.

בדרך כלל שאלות בנושא של תמחור, מחירים, בחירת בעלי מקצוע, רקע כללי ועוד, יהיו מוצפים בהרבה מתחרים מבוססים יותר מיתנו בדירוג האורגני. אנו נרצה “להיכנס מהדלת האחורית” על ידי כתיבה לנושאים יותר ספציפיים בתחום העניין של האתר שלנו. נושאים שרק מי שבתחום יוכל לדעת שקיימים.

כך ניתן מענה למומחים בתחום וגוגל יוכל לבסס את הסמכות שלנו ולדרג אותנו גבוה יותר גם בתכנים הקשורים לידע מאד בסיסי בתחום.

מענה מהיר על השאלה בה עוסק התוכן

לכל תוכן שתכתבו כנראה יהיה צורך או שאלה עיקרית בה מתמקד התוכן שלכם, שאלה זאת תהיה נר לרגלינו בכתיבת התוכן. בתחילת הדף הקדישו את הפסקה הראשונה למענה מאד מדויק לשאלה עליה תרצו לענות. על ידי כך תוכלו לתמצת עבור הקוראים, ועבור מנועי החיפוש את הנושא עליו תדברו.

בנוסף על ידי מתן תשובה מדויקת בפסקה הראשונה תוכלו לעורר את הקוראים ולאפשר להם להמשיך לחפש בדף תשובה מפורטת יותר. הרי התשובה לתכנים שנרשום בדרך כלל תדרוש יותר מפסקה מתומצת אחת. כך בכדי להבין טוב יותר את הנושא והתשובה לבעיה הקוראים שלכם יצטרכו להמשיך לשאוב מידע מהמשך הדף.

המטרה פשוטה – מענה טוב ויעיל ללקוחות שלנו.

הוספת תוכן רלוונטי למתעניינים בשאלה

לאחר שענינו באופן מתומצת על הבעיה בפסקה הראשונה אנו נאפשר לקוראים לשאוב מידע נוסף הקשור לעולם עניינם.

לדוגמה – כתיבת מאמר בנושא טמפרטורה נכונה להכנת גלידה:
יכול להוסיף תוכן על דרכי הפעולה ליישום טמפרטורה זאת. על ידי מקרר, חדר קירור, מכונה מיוחדת ועוד דרכים ייחודיות.

ראיתי מה עשינו פה?
על ידי מחקר אמיתי וכתיבת תוכן מעמיק וטוב אפשרנו למשתמשים באתר לקבל את המידע אותו חפשו.
ומנועי החיפוש? מה איתם? הם כמובן מבינים טוב מאד שאם המשתמשים נמצאים באתר וקוראים את תכניו הוא עונה על הצרכים שלהם וכדאי לקדם אותו במילות מפתח הקשורות למאמר זה.

כתיבת תכנים איכותיים מאפשרת למשתמשים למנועי החיפוש לבסס סמכות עבורכם בתחומים מסוימים ולדרג אתכם במקומות ראשונים על פני אתרים אחרים.

קישור לתכנים קשורים

על ידי קישור תכנים שונים באתר שלכם לתכנים אחרים תוכל לאפשר ללקוח להבין טוב יותר מה משמעות התכנים, ולמנועי החיפוש לבסס סמכות למילות מפתח מסוימות. אתר ויקיפדיה אלוף בנושא הזה! כמעט בכל דף באתר ויקיפדיה ישנו קישורים לעשות דפים אחרים, בעזרת קישורים אלו המשתמשים יכולים להגיע למידע נוסף באופן מאד נוח, מה שמוביל לחוויית משתמש טובה ודירוג מעולה במנועי החיפוש.

המלצתי בנושא, לפני כתיבת התכנים רכזו את הנושאים השונים של התכנים הקשורים לתוכן אותו אתם יוצרים ובעת כתיבת התוכן הוסיפו קישורים בין התכנים השונים.

תצוגה בצורה קלה למשתמש

מנועי החיפוש מאד אוהבים מה שהמשתמשים אוהבים, ועזרים ויזואליים הם אמצעי מצוין לפיקוס המשתמשים והעברת המידע. טבלאות, גרפים, תמונות, סרטונים, הדמיות… כל אלו מאפשרים למשתמש לצרוך את המידע בחוויה הרבה יותר נעימה ומעניינת מה שיביא לדירוג טוב יותר עבורכם על פני המתחרים השונים.

נכון, תצוגה ברורה ועזרים ויזואליים יכולים לגזול ממכם זמן רב בהכנתם, אך התרומה שלהם ניכרת.
משתמשים פשוט אוהבים עזרים שכאלה וזמני הביקור בדף פתאום משתפרים פלאים!

חשוב להדגיש שכאשר מוסיפים תכנים שכאלה כדאי מאד שהתכנים יהיו מקוריים ולא מועתקים ממקורות שונים מרחבי האינטרנט. הסיבה פשוטה, כאשר אנו מעתיקים ממקומות אחרים מנועי החיפוש מזהים את המקור האמיתי ומורידים את הדירוג שלנו במקום להעלותו.

בכדי לייצר עזרים ויזואליים תוכלו להיעזר באתרים שונים כמו: kanva, Visme.

קריאה על ידי מנועי החיפוש

מנועי החיפוש עוברים באופן עצמאי ומשתמשים בנו הצופים באתרים בכדי להבין טוב יותר מהו התכון עליו מדבר האתר. במרבית השלבים שסכרנו ביחד עסקנו בחוויית המשתמש ובניתוח דרכו, אבל קריאות התוכן למנועי החיפוש לא פחות חשובה.

לפני העלאת התוכן חשוב לוודא סימון משפטי מפתח בBOLD , והוספת תגים מתאימים לכותרות ולתכנים השונים. (H1, H2, H3, H4, P)

על ידי סימונים אלה מנועי החיפוש יכולים להבין את היררכיה של התוכן שלנו, מה חשוב ומה פחות ולנתח יותר טוב לאילו מילות מפתח התוכן שרשמנו מתאים. דוגמה טובה לקטלוג נכון של כותרות ותכנים תהיה כזאת:

כותרת ראשית של הדף H1

כותרת משנית H2

תוכן P

כותרת משנית H2

תוכן P

כותרת משנית משנית H3

תוכן P

כותרת משנית H2

תוכן P

וכן הלאה…

כמה מילים כל תוכן דף צריך לכלול?

המלצתינו היא לרשום דפים באורך של כ – 1,000 מילים לפחות, מדוע? בכדי לתת מענה אמיתי ולענות באופן הרמטי על השאלה המובילה את התוכן שלנו ועל השאלות הנוספות שכנראה יענינו את המשתמשים באתר שלנו נצטרך לרשום תכנים מעמקים.

כמובן שגם במקרה של כתיבת דף או מאמר עם פחות מילים ישנה אפשרות לענות על הנושא באופן מורחב כך שהמשתמש ומנועי החיפוש כאחד יעריכו אותנו בצורה חיובית וידרגו אותנו בהתאם. הדרך הטובה ביותר לוודא שהתוכן שלנו טוב הוא לקרוא אותו מספר פעמים ולתת למכרים \ אנשים מהתחום שלנו לתת לנו חוות דעת על התוכן שרשמנו. בצורה זו נוכל לקבל פידבק לפני פרסום התוכן.

איך יודעים אם תוכן טוב?

נוכל לבדוק האם התוכן שרשמנו מבצע את העבודה המוטלת עליו בעזרת כלי מדידה המוטמעים באתר. על ידי כלים אלה נוכל לנתח טוב יותר האם המשתמשים שנכנסו לאתרינו קבלו את מבוקשם, האם השתעממו ויצאו, או שברחו מיכון שבכלל לא מצאו שום תשובה לשאלה. עזרים יעילים בנושא הם: HotJar, ו Smart Look. בשני עזרים אלה ישנה אפשרות לקבל מפת חום של אזורים בהם המשתמשים שלנו הקליקו, או שהוו באתר. מפה זאת יכולה להיות כלי מעולה לניתוח טוב יותר של המאמרים והדפים שאנו בונים באתר שלנו.

גאים להציג

הצלחות בתחום קידום אורגני

ד"ר ריינה אתר מומחה לכלי דם