fbpx
מה יותר טוב שיווק ממומן או אורגני?

מה יותר טוב שיווק ממומן או שיווק אורגני?

מה יותר טוב שיווק ממומן או שיווק אורגני?

תוכן עניינים

שיווק אורגני יותר טוב משיווק ממומן בטווח הרחוק. בעוד ששיווק ממומן יכול להיות טוב יותר מהשיווק האורגני בטווח הקצר.
ולמרות זאת, שאלה זאת מלווה לקוחות רבים שלנו, התלבטות גדולה בין השקעה לטווח הרחוק ובין מענה מידי לבעיה.
ההצעה שלנו היא תמיד לפעול בשני המשורים. כבעלי עסקים אתם בטח מבינים שאי אפשר לנהל אתר או כל נכס דיגיטלי אחר מבלי לפגוש את עולמות השיווק: ממומן ודגיטלי. עולמות אלה אומנם נותנים לנו כלים שונים אך המטרה שלהם דומה – הגדלת מכירות דרך נכסים דיגיטליים המשרתות בסופו של דבר את צמיחת העסק. כמה אחוזים מזמנכם ו\או משאבים שלכם בכל אחד מהאפיקים כדאי להשקיע היא השאלה האמתית.

מה צריך לעשות כדאי לקבל החלטה?

ראשית, הכירו את היעדים שלכם. תוכלו לעשות זאת עם יועץ מטעמנו או פשוט לנתח לבד לאן אתם רוצים להגיע. השאלות הבאות אמורות לקפוץ בנושא שיחה שכזה:
1. לאן תרצה שהעסק שלך יגיע בעוד 5 שנים?
2. איפה הלקוחות שלכם נמצאים? ואיך היה לכם הכי קל להגיע אליהם? (יכול להיות שהדגש צריך להיות בכלל לא בשיווק דיגיטלי)
3. כמה תקציב אתם משקיעים היום בשיווק? וכמה הכנסות נכנסות ממנו?

שאלות אלה יעזרו לכם לחדד לאן תרצו להגיע, לאחר מענה מעמיק על התשובות הללו תוכלו לשבת ולנתח כמה תקציב תרצו להשקיע בכל אחד מהאפיקים. לדוגמא במידה ואתם בתחילת דרככם ואין ברשותכם תזרים יציב כנראה שתרצו להשקיע יותר אחוזים באפיק של השיווק הממומן. ומצד שני במידה ואתם עסק עם ביסוס מסוים כנראה שהגיע הזמן לחשוב לטווח הרחוק ולהשקיע את מירב המאמצים בהכנות וביסוס העסק לעתיד הרחוק יותר. ככלל עסקים עם ביסוס גבוהה יעדיפו להשקיע יותר באפיק האורגני ועסקים מתחילים לרוב ישתמשו באפיק הממומן.

איך עובדים בשני האפיקים במקביל?

ראשית ישנה אפשרות לרשום תכנים ייעודיים לשיווק ממומן. כך תוכלו לרשום תכנים עם הנעות לפעולה אשר יעזרו להגדיל את המכירות ובנוסף לקדם את העסק ברלוונטיות שלו למילות מפתח מסוימות. נניח שיש לכם עסק למוצרי בישול, מאמרים כמו:
למה כדאי להחליף את המחבת הישנה בחדשה? –> ואז להציע מוצרים שיכולים להתאים.
5 שיטות מעולות ליעל את העבודה במטבח. –> ואז להציע מוצרים שיכולים ליעל את העבודה.

על ידי פרסום ממומן של מאמרים ייעודים לתוכן אורגני (מכווני מכירה), נוכל להשקיע בשני האפיקים במקביל. רשמנו מאמר בנושא כתיבת תוכן אורגני שיכול להיות לכם לעזר בכל הקשור לקידום אורגני בגוגל. נקבל תנועה גדולה מהשיווק הממומן, ההכנסות יוכלו לגדול כי מטרת המאמרים היא לכוון את המשתמש לרכישת מוצרים והקידום האורגני כמובן יעלה גם כן. הרי גוגל וחבריו מנועי החיפוש האחרים יבינו שאתם אלופים בלתת תשובות לנושאים חשובים בהם עוסקים המאמרים שלכם.

כמה זמן לוקח להגיע למקום ראשון בגוגל?

אין תשובה חד משמעית לשאלה זאת, אני תמיד אומר ללקוחות השונים שלנו, גוגל הוא כמו כל בעל עסק אחר. הוא רוצה לתת את השירות הטוב ביותר ללקוחותיו, במידה ואתם תהיו ההתאמה המושלמת עבור הלקוחות שלו הוא יקפיץ אתכם. בדרך כלל לוקח לגוגל כמה חודשים להבין האם התוכן מספיק מתאים או לדירוג כזה או אחר. אנחנו כמובן ממליצים להשקיע במקביל לשיווק הממומן בשיווק האורגני, במקרים אלה מיכון קטנה יותר כך הגיוני שייקח זמן גדול יותר. תוכלו להתחיל במילות מפתח מאד מאד מדויקות ומשם לפתח את התוכן למילות מפתח מורכבות יותר עם ביקוש גבוהה יותר.

כמה זה אמור לעלות? קבלתי הצעות מחיר ונראה שזה ממש יקר!

אז נכון, לשווק זה יקר, השאלה היא האם במבחן עלות מול תועלת התועלת מנצחת. חשוב לזכור, תמיד ישנה אפשרות לעשות את הדברים באופן עצמאי ולרוב זה מאד נחמד לרשום את התכנים באופן עצמאי לאתר שלנו.

רכזנו עבורכם טבלת ממוצע עלות לשירותים הבאים:
כתיבת תוכן עבור פוסט עד 500 מילים – 400 ₪
ניהול שיווק ממומן ברשתות החברתיות (לחודש) – 1200 ₪
ניהול שיווק ממומן בגוגל (לחודש) – 1200 ₪
יצירת קישורים לאתרים – 1200 ₪

** מחירים אלה הם ממוצע מחירים ואינם המחירים איתם הסטודיו עובד.

במידה וחייבים לבחור רק אפיק אחד מה היינו בוחרים?

התשובה שלנו היא אפיק השיווק האורגני. הסיבה העיקרית היא עלות מול תועלת. בשיווק ממומן נוכל להגיע ללקוחות ולסגור עסקאות אבל אם נרצה תוצאות תמיד נצטרך להשקיע כסף רב. באפיק השיווק האורגני ישנו יתרון משמעותי, התכנים אותם נרשום יוכלו להפיק לנו תנועה לנצח נצחים בחלק מהמקרים. כך שבבחירה בין אחד מהאפיקים התשובה ברורה – שיווק אורגני עולה על השיווק הממומן בטווח הרחוק. בעוד ששיווק ממומן יכול “לנצח” את השיווק האורגני בטווח הקצר.

לסיכום, קידום אורגני הוא הקרקע עליה העסק יקום, בעוד שקידום ממומן הוא הפועלים שבונים את הבית. השתמשו באנלוגיה זאת בכדי לשווק את העסק שלכם. צרו תכנים שיכולו לשרת אתכם לשני העולמות במקביל. השתמשו בשיווק הממומן בכדי לבנות את השיווק האורגני.

גאים להציג

הצלחות בתחום קידום אורגני

ד"ר ריינה אתר מומחה לכלי דם