fbpx
מילון מונחים לשיווק עסקים

מילון מונחים לשיווק עסקים

מילון מונחים לשיווק עסקים

תוכן עניינים

מיתוג – המשמעות שאנשים יוצקים כלפי העסק שלנו.
שפה עיצובית – כללים, אלמנטים, ועיצובים שמתחברים לייצוג עבור גוף מסוים.
ספר מותג – ספר \ חוברת דיגיטלית המכילה את הכללים, האלמנטים, המטרות, והאני מאמין של המותג. ספר המותג מאפשר לבעלי מקצוע שונים לייצר תכנים שמדברים באותה שפה עבור המותג.
רולאפ – כרזה נפתחת, בדרך כלל עומדת בגובה של 200 מטר על 85 ס”מ.
עיצוב לפרינט – עיצובים עבור פריטים לדפוס.
קובץ וקטורי – קובץ המכיל צורות ולא פיקסלים. על ידי שימוש בצורות קבצים וקטורים מסוגלים לקטון ולגדול לכל גודל נדרש. (בשונה מקבצים המכילים פיקסלים אשר מתעוותים בשינויי גודל משמעותיים)
Golden ratio – יחס הזהב, יחס של 1.618. יחס זה מופיע פעמים רבות בטבע ובאופן טבעי אנו נמשכים לעיצובים ולתבניות אשר מכילות את יחס זה. עיצובים רבים היום לוקחים השראה מיחס הזהב.
קובץ SVG – קובץ בפורמט וקטורי אשר ניתן להציג דרך דפדפני אינטרנט שונים. עושים שימוש בקבצי SVG בדרך כלל באייקונים, איורים אינטרנטיים ועוד…

חווית משתמש – ההתנסות אשר יש ללקוחות השונים \ המשתמשים מהעסק שלנו. התנסות זאת כוללת את כל הנסיון שיש ללקוח שלנו אפילו מהאינטראקציה הראשונה.
UI – User Interface, ממשק משתמש, דרך ממשק המשתמש הלקוח צורך את התכנים השונים שיש לנו להציע. ממשק המשתמש יכול להופיע במגוון דרכים מדף פשוט ועד לאפליקציות מורכבות.
UX – User Experience, חווית משתמש, ההתנסות אשר יש ללקוחות השונים \ המשתמשים מהעסק שלנו. התנסות זאת כוללת את כל הנסיון שיש ללקוח שלנו אפילו מהאינטראקציה הראשונה.
הנעה לפעולה – עיצוב \ מלל מסוים אשר גורם למשתמש לבצע פעולה מסוימת. הנעות לפעולה יופיעו במקומות שונים באתר ויעזרו לנו לכוון את המשתמש ליצירת המרה.
Adobe XD – תוכנה מבית אדובי דרכה מעצבים, משתפים, ומדמים ממשקי משתמש.
Figma – תוכנה דרכה מעצבים, משתפים, ומדמים ממשקי משתמש.
אפיון – תהליך פירוט הצורך עבור תהליך מסוים. תהליך האפיון יכלול את עיקרי הפרויקט והמשמעויות הכרוכות בו.

קידום ממומן – פרסום בתשלום עבור שטחי פרסום דיגיטלים ופיזיים בכדי לקדם מטרה מסוימת. קידום ממומן נפוץ היום דרך רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, כלי תקשורת, ושלטים.
PPC – Pay Per Click, תשלום עבור קליק. דרך זאת היא דרך נפוצה לחיוב לקוחות עבור קידום ממומן. קמפיינים שונים במנועי חיפוש כמו גוגל בדרך כלל מחייבים בדרך זאת.
Pixel – תוסף מעקב נתונים מבית facebook, על ידי תוסף זה אנו יכולים לעקוב אחרי הנתונים השונים של מבקרים מהמודעות – המרות, רכישות, לידים, יצירת קשר ועוד… בנוסף התוסף מאפשר לממשק המודעות ללמוד אילו משתמשים איכותיים ואילו פחות.
Google Analitics – תוסף מעקב מבית גוגל, תוסף זה מוטמע באתר ומציג לנו נתונים מגוונים כמו – כמות צפיות, המרות, לידים, רכישות ועוד… יש באפשרות ממשק זה להתחבר לממשק נוסף מבית גוגל בשם גוגל טאג אשר מאפשר לנו להגדיר באופן מאד מדויק את היעדים וההמרות השונות באתרינו.
Smart Look – תוסף מעקב אשר מאפשר צפייה בהקלטות המבקרים באתר, ויצירת מפות חמות. על ידי צפייה בהקלטות אנו יכולים לנתח בצורה מדויקת האם ישנם פגמים בחווית המשתמש באתר. ועל ידי המפות חמות אנו יכולים לנתח אילו חלקים באתר עניינו את הלקוחות שלנו.
קהל Look Alike – קהל דומה, יש באפשרותנו להגדיר קהל דומה לקהל מסוים, לדוגמה – קהל דומה לקהל שרכש אצלנו באתר…
טרגוט – בחירת קהל מדויק להפצת המודעות. בחירת הקהל יכולה להגיע לרזולוציות מאד קטנות כמו ימי נישואין, מקום עבודה, מספר ילדים ועוד…
לקוח חם – לקוח שבא במגע עם העסק שלנו ויש לנו מידע אשר מצביע כי הלקוח רוצה לקנות מוצר \ שירות מסוים דרכנו.
לקוח קר – לקוח ללא מידע מקדים. לדוגמה לקוחות שרואים פעם ראשונה את המודעות שלנו.
צביעת לקוחות – על ידי כלי המעקב יש באפשרותנו להגדיר לכל סוג לקוחות מודעות \ שיווק שונה, כך אנו יכולים להתאים את השיווק ללקוח ולאפשר יחס המרה גבוה יותר. משתמשים במונח צביעת לקוחות בכדי להדגיש שלכל לקוח יש שלב מסוים ברכישה בו הוא נמצא ויש צורך בשיווק שונה לכל אחד מהשלבים.

בניית אתרים
וורדפרס – פרויקט קוד פתוח לפלטפורמת בניית אתרים. בממשק וורדפרס העבודה היא מול תבניות, ותוספים, אשר יוצרים בסיס לאתר ודרכם אנו עורכים ובונים את תכני האתר. חשוב להדגיש שוורדפרס היא סביבה פתוחה המאפשר בניית תוספים \ תכנות מותאם אישית. כך שכמעט כל אתר יכול להבנות על ממשק וורדפרס.
וויקס – חברה מובילה בתחום ממשקים לבניית האתרים. וויקס מציע עבורנו ממשק ייחודי ומאד ידידותי למשתמש דרכו אפשר לבנות אתרים פשוטים ומורכבים. היתרון המשמעותי בוויקס הוא ממשק ידידותי למשתמש, החסרון המרכזי בוויקס הוא שיש גבולות למורכבות הפרויקט.
תוספים לוורדפרס – תוספים לוורדפרס נבנים על ידי אנשים \ בעלי עסקים ומאפשרים לנו לבצע פעולות מסובכות בצורה פשוטה יותר. תוסף הוא כמו כלי ייחודי עבור פעולה מסוימת. בעזרת תוספים אפשר לחסוך זמן רב בתכנות פעולות האתר מ 0.
Ecomerce – אתר סחר דיגיטלי.
Woocommerce – תוסף עבור פלטפורמת וורדפרס אשר מאפשר סחר אינטרנטי. היום כמעט לכל חברות הסליקה יש תוסף מותאם לוורדפרס אשר מתלבש על תוסף Woocommerce ומאפשר סליקה אינטרנטית.
אתר דינאמי – אתר המכיל מסד נתונים אשר מוצב ללקוח. מסד הנתונים יכול להיות: נכסים, פרויקטים, המלצות, עבודות, בעלי מקצוע, עובדים…. אתרים דינאמי טובים מאד בריכוז מידע וביצוע פעולות “חכמות” עבור הלקוח. אנו בונים אתרים דינאמים בפלטפורמת ווקיס (על ידי ממשק הבנייה הקיים) ווורדפרס (על ידי תוסף Crocoblock).
פעולה חכמה – פעולה אשר מבצעת חשיבה עבור המשתמש ומחזירה סיכום המלצות.
אתר רספונסיבי – אתר אשר משנה את מבנה עיצובו לגדלי מסך שונים. על ידי עיצוב רספונסיבי לאתר אנו מאפשרים לתצוגות שונות דרך האתר – תצוגה למכשירים ניידים, תצוגה למחשבים, ותצוגה למכשירי טאבלט שונים.
HTML – שפת תכנות דרכה אנו מגדירים את מבנה האתר.
CSS –שפת תכנות דרכה אנו מגדירים את עיצוב האתר.
JavaScript – שפת תכנות דרכה אנו מגדירים את הפעולות באתר ומבצעים עיצובים מורכבים.
Header – החלק העליון באתר, בדרך כלל יכיל את הלוגו ותפריט ניווט.
Footer – החלק התחתון באתר, בדרך כלל יכיל מפת אתר, צור קשר, אפשרות להירשם לניוזלטר, וזכויות יוצרים.
API – שירות רשת, מאפשר גישה לשרת מסוים דרך האינטרנט. על ידי שירותי רשת אפשר לחבר פרויקטים שונים. שירותי רשת רבים הם בבעלות חברות אשר מוכרות את השימוש בהם. לדוגמה שימוש בשירות רשת של חברת Twillo מאפשר שליחת הודעות SMS ו WHATSAPP.

קידום אורגני SEO – Search Engine Optimization, קידום במנועי החיפוש. קידום במנועי החיפוש מתבצע על ידי שיפור הפרמטרים הבאים – קריאות האתר בפני מנועי החיפוש, יצירת תוכן איכותי לצריכת המשתמשים, ביסוס מומחיות בתחום מסוים בפני מנועי החיפוש (בדרך כלל מבוצע על ידי הגדלת כמות הלינקים לאתר)
קידום אורגני – קידום נכסים דיגיטלים במטרה להפחית את השימוש בשיווק ממומן. קידום אורגני מתבצע בעיקר במנועי החיפוש, ברשתות חברתיות, ובאתרים מובילים אחרים.
דף 404 – דף שגיאה של דף שלא נמצא באתר.
קישור 301 – קישור מפנה, קישור 301 מפנה כתובת אתר מסוימת לכתובת אחרת. השימוש בקישורי 301 יבוצע במיוחד בחידוש אתר. קישור 301 עונה על הצורך להפנות דפים שלא קיימים לדפים “חיים” במקום להציג דף 404 (דף שגיאה של דף שלא נמצא באתר)
Google Analitics – תוסף מעקב מבית גוגל, תוסף זה מוטמע באתר ומציג לנו נתונים מגוונים כמו – כמות צפיות, המרות, לידים, רכישות ועוד… יש באפשרות ממשק זה להתחבר לממשק נוסף מבית גוגל בשם גוגל טאג אשר מאפשר לנו להגדיר באופן מאד מדויק את היעדים וההמרות השונות באתרינו.
Google Search Console – תוסף מעקב מבית גוגל אשר מאפשר מעקב אחר התקדמות האתר בגוגל. Search Console יציג עבורנו את הדירוג הנוכחי שלנו לפי מילות המפתח השונות ויאפשר לנו להתריע על תכנים חדשים באתר למנוע החיפוש של גוגל.
Google Insights – ממשק בדיקת מהירות מבית גוגל. ממשק זה מאפשר לנו לבדוק את מהירות האתר שלנו. חשוב לשמור על אתר מהיר מפני שגוגל מדרג את האתרים השונים גם לפי מהירות האתר ולא רק על פי תוכנו.
Alt לתמונה – תיאור טקסט לתמונה. תיאור ALT מאפשר למנועי החיפוש להבין את תוכן התמונות ובנוסף למשתמשים בעלי קושי ראייתי לצרוך תוכן מהאתר.
קישורים Nofollow – קישור אשר אינו מעביר ערך לדף הבא, כלומר אינו תורם בקידום האורגני כלפי מנועי החיפוש.
Site Map – מפת אתר, קובץ באתר אשר מכיל פירוט על כל הדפים באתר. נוכל להשתמש במפת האתר בכדי לעדכן את מנועי החיפוש מה תוכן האתר שלנו ולאפשר להם לדעת לאיזה דפים לגשת בכדי לאנקס אותם.
אינדוקס דפים – אינקודס הוא בעצם סיכום הדף לכדי תוצר מאד מהיר לשליפה. גוגל ומנועי חיפוש אחרים מבצעים חיפושים על פני כמות מטורפת של אתרים. תהליך אינדוקס עוזר למנועי החיפוש, ולאלגוריתמים אחרים לבצע פעולת הכנה וכך להציג נתונים בזמן קצר יותר בעט פעולת החיפוש.

ניהול רשתות חברתיות ניהול פרופילים שונים באתרים הכוללים חיבור בין אנשים כמו – פייסבוק, אינסטגרם, לינקד אין… ועוד…
סטורי – סרטונים \ או תוצרים ויזואלים אחרים אשר משתפים באופן זמני עם אפשרות ליצירת קטלוג סטורים מזמנים קודמים. שימוש בסטורים עוזר לעדכן ולהראות פעולות שאנו מבצעים בפני העוקבים שלנו.
פוסט – תוכן ויזואלי אשר מוצג באופן קבוע בפרופיל שלנו. (ישנה אפשרות למחוק פוסטים)
רילס – סרטונים אורכיים 9:16 אשר מוצגים אחד אחרי השני למשתמש. משתמשים יכולים להיחשף לרילס גם לפרופילים שאינם עוקבים אחריהם כך שרילס משמשים אותנו בעלי העסקים בתור כלי לחשיפה ללקוחות חדשים.
Feed – תצוגת הפוסטים שלנו בפרופיל שלנו. חשוב לשמור על נראות יפה של הפיד שלנו בכדי להגדיל את הסיכוי לעוקבים חדשים.
Cover לפייסבוק – תמונת רקע רוחבית לפרופיל הפייסבוק שלנו.
עוקבים – משתמשים אשר רוצים לקבל תוכן שלנו ועל ידי מעקב אחרנו יכולים להיחשף לתוכן חדש שלנו.
מובילי דעת קהל –משתמשים עם כמות עוקבים גדולה אשר בעלי השפעה בתחומי עניין שונים.

גאים להציג

הצלחות בתחום חווית משתמש

עיצוב ובניית אתר ביטוח