fbpx

מה זה מיתוג עסקי?

מה זה מיתוג עסקי?

תוכן עניינים

מהו מיתוג עסקי?

מיתוג, מילה גדולה. בעולם השיווק היא נשמעת כמעט כמו הצורך לשתות מים.
הרי כל עסק צריך לשאוף להיות מותג… אז מה זה בעצם מיתוג?
לפי ההגדרה שלי, ויש לי קצת נסיון בתחום :) מיתוג הוא התחושה שהעסק שלנו יוצר.
חשוב להדגיש, התחושה משתייכת ללקוחות ולאנשים שעדיין לא התחלנו לשוחח איתם בכלל על השירותים שלנו.
התחושה המזווה עם העסק שלנו היא המיתוג עליו אנחנו מדברים.

איך אפשר בלי כמה דוגמאות לעסקים שעשו עבודה פשוט מעולה במיתוג:

Nike הצליחה להחדיר בנו את התחושה של עשייה, רצון לחבוש ולהשיג את היעדים שלנו.
Coca cola שמה דגש על החווית וההזדמנויות שיש לנו ליהנות מהחיים, הסלוגן מתמצת הכל למשפט אחד – “טעם החיים”
Apple נותנת לנו תחושה של שלמות של חוסר התפשרות ושל משהו אחר, חדש, וטוב יותר. סוג של פדנתיות לא מוסברת.
Axe מעבירה עלינו דרך הפרסומות שלה תחושה של בטחון עצמי, משיכה (לפעמים מינית), ותחושה של מוכנות לכל תרחיש.

עצתי אליכם, עצרו כמה רגעים וחשבו, מהי התחושה שהעסק שלכם מעביר?
ריגוש, יצירתיות, סיפוק, אהבת האדם, כבוד, דוגמה אישית, נצחון?

אם מיתוג זאת תחושה, אז איך אפשר למדוד אותו?

התשובה פשוטה, קשה יותר למדוד מיתוג שמבוסס על תחושות. באופן עירוני לפעמים תחושת הבטן שלנו היא הפתרון למדידה של המיתוג שלנו. במרבית העסקים הקטנים בעלי העסקים זוכים להיות הקו הראשון ללקוחות כך שמאד קל להבין מה העסק שלנו משדר, והאם יש צורך בחידוד של התוכן השיווקי שלנו. בעסקים גדולים המקרה קצת אחר, בעלי העסקים נמצאים רחוק מהמפגש של הלקוחות והצופים כך שהמדידה תוכל להתבצע על ידי נתונים מוחשיים יותר, סקרים, השתקפות תחושות הצרכן על המכירות, תשאול עובדים ועוד…

מה כדאי לעשות בכדי לייצר מיתוג עסקי?

אנסה להיות כמה שיותר מדויק ופרקטי בכדי שתוכלו לפעול על פי נוסחה מנצחת:
1. הגדירו את העסק – למה העסק שלנו קיים, ועם איזה תחושה אנחנו רוצים שהלקוחות שלנו יסתובבו במפגש עם המותג שלנו.
2. בדקו את השטח – האם ההגדרה שלנו תואמת את המציאות?
3. שיווק ובדק בית – במידה והלקוחות לא מזדהים עם הערכים שלנו והמיתוג לא הושרש נצטרך להכין תכנים שייצרו את הקשר אליו אנחנו כמהים.
4. אהיה השינוי אותו אתה רוצה בעולם – לא מספיק רק לפרסם, נצטרך להשריש בחברה את הערכים המהווים את הבסיס למיתוג העסקי שלנו.

מיתוג עסקי עד לפרט האחרון:

ראשית ארצה לבקש ממכם לדמיין שאתם מנהלים חברת תעופה יוצאת דופן. יש ברשותכם צי מטוסים רחב ידיים. קמפיינים בכל פינה – ברשתות החברתיות, ברשתות הטלוויזיה, והמטרה היחידה של קמפיינים אלו היא להחדיר את המסר “אנחנו חברת תעופה לאחוזון העליון”. השירות אצלנו יוצא דופן, אצלנו תרגישו כמו מלכים. ומצד שני הצוות שעל המטוסים הוא צוות לא אדיב, טיפה מבולגן אבל מאד אוהב ועממי… לא מסתדר נכון?

פעמים רבות יש סתירה בין המיתוג העסקי והתחושות שאנו רוצים להעביר לבין המתרחש בפועל. לרוב מדובר בפרטים קטנים, אולי אפשר אפילו לקרוא למקרים שכאלו מקרי קצה. אך אם השאיפה שלנו היא מיתוג אמתי שמייצר תחושות מסוימות, כדאי מאד שלא נפספס, כי עם תחושות אי אפשר להתווכח. מיתוג עסקי הוא המערכת יחסים שנרקמת בין הלקוח שלנו אלינו. מהרגע הראשון ישנו רושם ראשוני, חוויה על ידי שימוש במוצר \ קבלת שירות כזה או אחר… הלקוח יכול להתאהב במותג שלנו, וכמו כל אהבה ומערכת יחסים ישנו את צדו השני של המטבע, שיכול להיות קיצוני ואכזרי באותה מידה של ההצלחה הגדולה שאנו מדמיינים.

תנו לעובדים שלכם למתג אתכם

אחת הדרכים האהובות עלינו היא להשריש את התחושות השונות שתרצו אצל הלקוחות שלכם על ידי השרשתם אצל העובדים שלכם.
מעניין לא? אנשים אוהבים להיות בקרבה שדומה להם, כך שחיבור העובדים לערכי החברה יכול להביא לגידול משמעותי בלקוחות מתאימים עבורכם.

מיתוג עסקי כבסיס לתוכן שיווקי

השתמשו במיתוג העסקי שלכם כבסיס לתוכן השיווקי. נניח שאתם רוצים להעביר תחושת ביטחון, אחדות, וקנייה בטוחה, המפיינים שלכם יצטרכו להראות השוואות מחירים כהוכחה שאתם קנייה בטוחה. שירות יוצא דופן בכדי לחזק את תחושת הבטחון, ולהציג מקרים לאומיים בכדי לחזק את תחושת האחדות. זאת רק דוגמה כמובן, אבל תוכלו לקחת ממנה את הרושם כמה קל לבנות סביב סט ערכים ותחושות קמפיינים להעברת המסרים הנכונים. כאשר האפיון העסקי, והמטרה שלכם ברורה התוכן השיווקי שלכם ישתפר פלאים.

עיצוב לוגו כחלק ממיתוג עסקי

כמו שבטח הספקתם להבין אנחנו מציעים להתחיל בבסיס, לוגו הוא הכלי שלנו לתמצת את האני מאמין לכדי תוצר ויזואלי. הלוגו ימצא כמעט בכל תקשורת שלנו עם הלקוחות שלנו והוא יהיה לנו לעזר בביסוס המיתוג העסקי שלנו. חשוב להבין שהלוגו הוא האמצעי העיקרי שלנו ליצירת קשר ראשוני עם הלקוחות והוא חייב להיות ייצוגי ככל שניתן.

תוכלו לקרוא הכל אודות תהליךעיצוב הלוגו במאמר הזה.

לסיכום, חשוב להשתמש בלוגו ובתוכן השיווקי שלנו בכדי לקדם את האג’נדה שאנחנו רוצים לקדם. על ידי יצירת תחושות נכונות בקרב הלקוחות שלנו נוכל להעצים משמעותית את המיתוג העסקי שלנו. ועל ידי כך להגדיל פלאים את אחוזי המכירות של החברה. במידה ואין לכם ניסיון בתהליכי מיתוג, אפיון, וקידום עסקי אנו ממליצים להיעזר במומחה בתחום אשר יוכל לתת את הדגשים הנחוצים להצלחה העסקית שלכם.

גאים להציג

הצלחות בתחום מיתוג ובידול עסקי